Alla inlägg under maj 2008

Av Helén - 31 maj 2008 16:37

... har man nu gjort ett par timmar

Eller nja Jobbat e väl lite att ta i

Har varit guide på Campus för ev studenter som kommer till hösten

Lite lagom lugnt ....

Lunch serverades på de Geer mmm Kyckling å kall pasta å så kaffe å chokladbit :)

Sen efter va det mer programspecifik info å lite mer visning på området

Lite fika på Trappan som avslutning

Man kan ju säga att "vi hade i alla fall tur me vädret" =)


Nu e de tvättstugan som hägrar

Mindre spännande Men ändå skönt att vara inne ett tag efter att ha gått omkring ute i solen större delen av dagen

Inget illa me de men det blir ju lite lätt ljummet

Å så hjälpte de ju inte heller att t-shirten va svart :S

Men men Alla var nöjda å de e ju de som räknas


Hmm undra vad man ska ha till midda???

Av Helén - 30 maj 2008 23:33

.... säga Go Natt

Blev en bra hemmakväll till slut

Hemma e ändå bäst ...


Av Helén - 30 maj 2008 18:13

Inte helt fel att känna att helgen e här igen

Solen har hittat till balkong

Nice =)

En skvallerblaska å en coktail ???

Ja varför inte .....


Av Helén - 30 maj 2008 09:16

Nu e man tillbaka i norpan igen

Känns skönt att vara hemma igen

Kaffet e precis klart å så en macka
Mmm e lite hungrig


Å TVÅ tidningaratt läsa

Woohoo

Det kommer att bli en lååååååååång frukost =)

Av Helén - 29 maj 2008 13:03

Åkte ju till Linköping igår för att hälsa på Göran

Dels för att komma hemmifrån för ett slag men oxå för att under två nätter nu ska de lägga asfalt utanför mitt sovrumsfönster

Vill gärna slippa de oljudet


Så vi åkte å handla lite mat å så dricka

Å så bar de av mot lägenheten å upppackning av alla varor

Jag satte igång å gjorde en rabarberpaj(fick me rabarber från Jessie)  å Göran fixade me köttet

Lite vi å snacks på altanen medans vi vänta

Å sen kom DD å Madde å gjorde oss sällskap

Det blev en riktigt bra kväll även om ja fick mitt första myggbett Suck


Vakna runt fyra Törstig som satan va uppe å drack ett par stora glas vatten borsta tänderna igen å så var det bara att försöka sova igen

Huvvet bankade lite lätt Blev dock värre på morronkvisten

Men å andra sidan så kunde ju ja ligga kvar å grisa ett tag

Medans vissa var tvugna att gå till jobbet Hahaha


Nu ska man upp till affären å handla lite till kvällen å så glass

Sen ska jag nog lägga mig i solen en stund

Denna gång har jag smörjt in mig så ja inte bränner mig lika mycket som häromdan när ja va ute hos Jessie ;P


mm glass ska bli gott =)


Av Helén - 28 maj 2008 15:15

Blev det idag

Inte helt fel

Hitta kläder till nissarna Antingen till avslutningen eller till midsommar

Å så en svart kjol till mig å så ett linne =)

Fika gjorde vi oxå uppe på Kupolen

Mums va gott de va


Snart bär de av mot metropolen Linköping

Lite grillning står det på agendan till kvällen

Inte illa ;P


Kanske borde börja packa lite då....

Av Helén - 28 maj 2008 10:19

Vikken dag de vart igår ....

Huden e fortfarande varm

Hm undra om de e bra ???

Kan de betyda att ja kan ha bränt mig lite ???


Åkte ut till Kolmården i går =)

Inte dumt alls

Eftermiddan spenderade ja me Magnus å Mollan

Riktigt trevligt om ja får säga de själv ...

Lite fikande å pratande å solande Lovely

Å så en liten utflykt till Norsholm för att hämta present till Jessie som vi lämnade av på hennes jobb utan att hon såg oss (hihi)

En tur till ÖB hanns oxå me innan det bar av tillbaka till "skogen"

Ett tag till i solstolen mmmm

Somna visst till Ooops

Kanske inte det bästa att göra i solen Men men


Å så kom Jessie hem =)

Lite överaskad blev hon eftersom hon inte visste att det var jag som skulle komma på besök =)

Mannen fixade grillen å snart så va de mat på G

Fläskfilé (helgrillad) pomme sallad å så en kall öl =)

Till efterrätt nygjord rabarberpaj....


Sen kom mamma å plock aupp mig när hon slutat jobbet

Himla bra de där me att mammma jobbar där ute så man kan åka me henne istället för att passa bussen =)


Men nu ska jag klä på mig lite kläder för att möta mamma nere på staden

Ska leta efter lite kläder till nissarna å kanske till mig =)


Thipp å ....

Av Helén - 26 maj 2008 09:55

... Då var de lugnt i lägenheten igen

Barnen e i skolan (alla tre) å mamma nr 2 e å städar =)


Tvättsugan har ja idag men pga av lite strul så hann ja inte me allt

Känns lite trist

Men vad gör man ????

Bara att sätta upp ett nytt pass senare i veckan


Har inte allt för många planer denna vecka

Lite skrivande kanske

En å annan promenix

Men nu ska de ordnas upp iköket å sen så e de väl bäst att skicka in lite räkningar kanske....


                                                  
   Thipp å hej ... Leverpastej

Ovido - Quiz & Flashcards