Alla inlägg under december 2007

Av Helén - 31 december 2007 15:45

... utanför vårat fönster även denna nyårsdag

Som har fyllts av förberedelser inför kvällen


Som sig bör när Nissarna är hemma denna afton så är det midda hemma som gäller Oftast me kompisar till både mig å Nissarna

Så även denna kväll


Så till menyn:

Förrätt:

Ugnsgratinerad hummer (endast till vuxna)

Varmrätt:

Helstekt fläskfile

Potatisgratäng, pomme, grillad potatis å grönsaker

Kalla grönsaker å mozarella

Efterrätt:

Vaniljpanacotta me bärsås

Vaniljglass me bärsås


Kvällens drycker:

Fördrink  

Must

Medinet (mitt favvovin)

Mozart

Champange vid klockslaget tolv


Gott Nytt År till er alla

Av Helén - 31 december 2007 00:33

....det är faktiskt flingor av snö som jag ser utanför mitt fönster

som faller ner

Ska väcka sonen så han får se oxå

(en liten tradition vi har)



Av Helén - 27 december 2007 13:16

Så här i mellandagarna så känns stressen lång borta

Sitter mest å njuter av att vara ledig

Julhelgen var mysig Precis som den ska vara

Lite illa att man blev sjuk igen på juldagsnatten

Men men

Då e de ju tur att man är ledig ett par dagar

Dock så missade jag mormors mat

Aj aj

Men nu mår man bättre å har börjat äta igen

Dock så har jag sovit illa så min nacke värker som satan å att vrida på huvvet e inte att rekomendera

Vad ska komma härnäst????


Av Helén - 24 december 2007 11:36

God jul på er alla bloggare =)

Av Helén - 23 december 2007 12:52

Idag söndag

Dagen före dagen me stort J

Så har det öppnats paket på morgonen

Sen efter som det är söndag så har de varit hockeyträning

Å även jag å Linen åkte en stund fast på utebanan

Hem

Satte Nisse i badet så han blev ren

Linen bada igår å går me flätor i håret

Lunchen avklarad

Nu ska bara knäcken bli klar oxå

Sen ska vi hem till min mamma å fira julafton me mat å klappar


Vi har ju lixom julafton idag då Nissarna ska till sin pappa ikväll

vilket gör att de inte är hemma i morron

Lite synd faktiskt

Men så e de ....

Nu e de nog dax att fixa Linens hår så hon börjar bli klar i allafall


ciao

Av Helén - 21 december 2007 18:54

Nu är middna avklarad

Tacos Inte dumt alls De va ju ett tag sen vi åt de nu


Å så klart så kom Nisse hem me en fin gran

Så nu luktar hela lägenheten gran istället för pepparkakor

Kan kanske funka

Har inte haft riktig gran på ....Vet inte hur lämge .. Men länge e de

Pga allergi Både jag å min bror

Så nu står den inne på prov

Funkar de inte får den pryda balkongen istället


Mne nu e de mys i soffan me godis...


Ciao


Av Helén - 21 december 2007 17:15

... va de på stan å värre blev de ju mer eftermidda de blev

Så vi gick hem

Tog en dusch Inte dumt alls

Sen lite kaffe på de å julmusik fyller köket =)

Å så hjälpte jag Liten att dekorera hennes peparkakshus

Så nu väntar vi på att Nisse ska komma hem så vi kan gå ner till Knäppingen å fixa en gran

Å så ringde telefon ...

Nisse å mormor fixar gran på vägen hem så jag slipper gå ut i kylan

Woohoo


Så då börjar jag me middan istället...


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards