Alla inlägg under september 2007

Av Helén - 30 september 2007 22:53

Ja vad säger man ?????

En hel dag i Himnahallen Uj uj så kallt de va

Men det är väl dax att börja vänja sig snart

Nästa sönda sätter säsongen igång på riktigt

På me MOONBOOTS å en härlig halsduk sen e de bra

Som sagt så har jag frusit en del i dag å innan så såg jag kaos framför mig

Men det gick som smör idag Inga större missar å mat levererad fick man oxå

Kan de bli bättre???

Ja det kunde ha vart varmt;)

Just de gjorde själv ett kap å sålde allt de jag hade

Inte illa alls


Sen var det ner träning

Båda nissaran har fått dille på judo så det tränar vi numer oxå på söndagar

Ingen rast å ro för den lilla människan

Men så länge de har kul så får man fortsätta å le


Nu ska jag oxå sova en stund

Känner att det skulle behövas

Blev en lång dag ifrån hemmets vrå


Sweet dreams

Av Helén - 29 september 2007 18:46

Kvällen till ära så har jag lagat en super midda

Färsk lax i ugn me potatismos (hemmgjort naturlugtvis) å så lite grönt

Men de som hör till avanligheterna är att middans disk e borta

Barna hjälpte till oxå så det är så fint i köket nu

Bortsett från alla böcker å papper å dator å pennor å annat tjafs som ligger lite här å där Men det får ligga ett tag till

Sitter ju liksom lit efrån å till me de så det känns dumt att lägga undan det just för tillfället i alla fall


Men strax e de Film å godis som gäller

Helt enkelt lite lördasmys i soffan


ciao

Av Helén - 29 september 2007 10:01

Nog e de höst alltid

Ena dagen sol å värme den andra regn i massor

Vakna denna morgon av kombination av regndroppar på mitt fönster och att klockan ringde

Å väckte mig ur ännu en helt fantastisk dröm

Samma man (inte illa) men annat scenario


Idag är det tvättstugan som gäller på morgonen samt lite skrivande på diverse arbeten

Vill träna men ska försöka hålla mig till månda i alla fall

Har ju vart sjuk å e inte helt frisk


Sen ska jag upp å hämta barna för de är hos mormor å morfar å så sk ajag eventuellt fixa mammas hår oxå

De ska nämligen på jubileum i kväll å då vill man ju va fin


Här hemma blir de film å godis framåt kvällen men innan de lite städning å shopping Så man har ngt att se fram emot


Så igentligen gör det inte så mkt att de regnar då det finns en del att göra inomhus Men de e lite trist ändå

Men om det fortsätter så kanske vi kommer att elda lite i öppna spisen framåt kvällen oxå Det e ju faktiskt höst nu


ciao

Av Helén - 28 september 2007 18:10

Tror att jag fått tillbaka lite aptit nu

Ska beställa hem lite kinamat å bara njuta

Å så kanske se en film oxå


En helt lat freda alltså


Av Helén - 28 september 2007 17:59

E ngt skumma

Somnade om i morse efter att barna åkt till skolan å sov en stund till vilket behövdes Har sovit konstigt den senaste veckan

Kan dock bero på feber:S


Men min dröm va så verklig att man nästan kunde ta på den

Hör å häpna

Jag var gift med en snygging allstå (lång mörk snygg)

inte illa alls

Å ena stunden var vi på en fest nästa stund va jag mamma

en sommarstuga hade jag oxå

Vid havet


Alldeles underbart

Å sen vakna jag av oljud utifrån fönstret


Av Helén - 27 september 2007 08:58

Då fick man vara hemma en dag till pga sjukdom

Illa illa

Men bättre att bli frisk än å vara småsjuk en längre tid


Har även precis betalt in alla räkningar Uj uj

Va snabbt de pengar man får försvinner av ett knapptryck eller två

Men å andra sidan så blev de lite kvar denna månad

Så vem vet lilla Kaj kanske kan lösa in sin present vartefter;)

Å om planen håller så ska jag till IKEA å shoppa loss me Jessie

Woohoo

De e så kul där på ngt underligt sätt


Dax att återvända till lite lätt läsning


ciao

Av Helén - 26 september 2007 17:44

Nu tänker jag tyck asynd om mig själv igen

Jag e sämre idag

Jag vill verkligen inte må så här

Hellre bakis frö de e borta på en dag

Detta skräp kan ju hålla i sig tills vem vet när.....


Jag vill ha lite service oxå

Var kan man hitta de??????

Ovido - Quiz & Flashcards