Alla inlägg under oktober 2007

Av Helén - 31 oktober 2007 16:33

Klockan visar 16:32 nere i hörnet på datorn

Lyfter blicken från skärmen å ser mörkrets ankomst

Magen kurrar dessutom

Vad ska man hitta på till midda ida???

Kylen börjar se tom ut Inte bra alls .....

Men i frysen finns det lite smått å gott

Men lusten finns dock inte helt ut för att "koka ihop" något


Idag tog ja en promenix till biblioteket å lämna lite böcker å sen hämta mina paket på posten

Åhh Mina böcker kom (alla tre) Så nu ska det läsas

Har fått lite skrivet idag Men inte alls allt det som var planerats så man kan ju säga att jag ligger lite efter.....

Oopps Men det löser sig säkert det brukar det göra i slutändan


Det var helt underbart att vakna i morse dessutom

Solen sken in över sängen å så hade en helt underbar dröm dock ngt knepig men vaknar man med ett leende på läpparna så e de bra ;)

På ngt sätt så känns livet mkt lättare just då samt att man kan se fram emot att gå upp å verkligen njuta även denna dag

Att vara själv behöver inte innebära att man är ensam....



Av Helén - 30 oktober 2007 17:06

Fick ju fika i Kimsta´

Skulle dit å hämta band på vägen

Så nu e de mat som gäller (blev ju "bara" räkmacka till lunch) börjar kurra lite i magen å de blev kvar mat igår så det får bli samma idag

Gör inte så mkt för de blev smaskit värre


Sen blir de lite skrivande kan jag tänka mig

Går nog inte ut mer idag ( e ju redan mörkt)

Tack för idag Jessie ;)


ciao

Av Helén - 30 oktober 2007 16:44

.. va de på agendan för dagen

Har sett fram emot denna dag ganska länge

Tiderna har lixom inte klaffat helt mellan mig å Jessie

Åkte hemifrån strax efter tio till Linköping å varuhuset IKEA

Planen var då att shoppa hejdlöst

Men den sprack lite

Kläder fanns men inge som passa förutom en dress på rean som jag tittat på under sommaren Så den blev de

Sen var de dax för höjdpunkten

Men inte heller fanns det man skulle ha

Slut Typiskt

Men å andra sidan så va de fel färg på bordet

Så jag får nog leta vidare


Men lite köptes dock:

-galgar

-blockljus (sex stycken)

-ett skåp

-hyllor till skåp

-hjul till skåp

-fyra råttor (tre små, en lite större)

-fyra örngott

-frottehanddukar (vita)

-stekpanna

-maskeradmasker (en var till nissarna)

-krokar

-"virkad" korg

-gulprickig kamel (till Molly)

-hakklapp (till Molly (så nu kan hon kladda massor))

-å till sist knäcke till Göran (så han blir glad)
Av Helén - 29 oktober 2007 15:23

Fick till slut nog av att sitta framför datorn

Fixade till lite papper Plocka undan böcker

Damsög i köket Äntligen smulfritt :)


Sen tog jag på mig lite kläder gick hem till mamma å fika på nybakta bullar

Mums mums  Inte dumt alls


Sen en tur på stan me mamma Inte så vanligt men kul när de händer


Nu ska de fixas lite midda

Potatisgratäng å lövbiff ;)




Av Helén - 29 oktober 2007 09:35

...har inte jag

Men det skulle vara skönt

Dock kan jag ta sovmorron denna vecka ;)

Det ska skrivas en hel del denna vecka på diverse dokument

Inte det mest spännande men det ska nog gå bra

Hoppas bara mina böcker kommer idag (håller tummarna)

Måste komma ihåg å ringa kusse oxå


Å i morron ska jag ta ledigt ett par timmar från datorn å allt skrivande

I morron e de shopping som gäller

Uj uj Det ska bli så kul

Jag å Jessie ska till grannstaden å det underbara IKEA

En å annnan klädaffär finns ju oxå i detta stora hus så det kan bli ngt av de

Mirakel har ju inträffat förr


Ett varv till gymet ska nog hinnas me E ju istort sätt frisk nu

Men nu ska jag leta rätt på lite böcker som ska lämnas tillbaka

Ciao

Av Helén - 28 oktober 2007 17:34

Uj uj Idag va de minsann segt att ta sig ur sängen

Minst sagt

Missade att ställa om klockan så jag stressade lite i onödan

Dock så la ja mig en sväng till efter att ha ringt fröken ur för att dubbelkolla

Huvuet har varit ett nummer förlitet kan man ju lugnt påstå Lite frusen oxå å inte bara på grund av lite sömn utan även från ishallen

Eftersom det är söndag så har de ju varit träning på morgonen

Hade gärnat sovit idag i stället

Men men Det var bra att ja va där ändå Lite ny info fanns det i postfacket som ska ut på hemsidan så den har vidarebefodrats till isledaren

Å med lite tur kommer den upp i morron


Men det var kul igår måste jag erkänna

Hade lite beslutsångest om vad jag skulle hitta på igår

Barna ville till mormor så jag blev själv hemma

Men bestämde mig dock efter ett tag att gå till Carlaxel för han hade fest

Å de va ju ett tag sen vi festade ihop

Vi pratade de om att fira i torsdas men de gick inte då

så skål för de


Nu är nissarna hemma igen å har gjort sig mackor som det mumsas på

Undra vad jag ska äta

En pizza skulle sitta fint men jag orkar inte gå ut

Har gått i pyjamas sen ja kom hem från hockeyn å de e himal skönt

känns som att det en sådan dag idag

Ska leta igenom kylen nu efter ngt ätbart.... (kan bli svårt)


Ciao

Av Helén - 27 oktober 2007 10:50

För att börja rätt så....

...igår gick ja å la mig vid elva (händer typ aldrig) somna relativt fort å sov tungt Märkte inte när nissarna kommit in utan märkte de först runt sexhugget Men somnade om efter lite omflyttning av barn

De gick upp runt halv åtta åtta Å såg på morrontv

Runt halv tio va de dax för mig att gå upp efter att de hoppat å brottats me mig i sängen

E rätt pigg idag (emot igår)

Satte igång me frukost å vikken frukost sen då (Nisse hjälpte till oxå)

På menyn:

amerikanska plättar me äkta lönnsirap

bacon knaperstekt så klart

skåne-peppisar me ost

kaffe till mig

O´boy till nissarna


Uj uj va mätt man blev å framför allt va gott de va

Det var verkligen länge sen vi åt de å då va de oftast till midda

Men nu står vi oss ett tag

Så nu ska disken diskas

Sen ska jag hitta lite kläder

Fixa håret ( de e lite spretit just nu)

Nissarna ska ha klätt sig redan

För idag ska vi på matiné

Ska bli kul (hoppas filmen e bra bara)


Ciao

Av Helén - 26 oktober 2007 16:31

Skumt de här

Jag verkar inte helt kunna vakna idag

Skulle behöva sova en stund

Hm undra om jag skulle sätta på en film å sen blunda lite medans nissarna tittar på den


Eftersom det är freda å nissarna e hemma så är det tacos på menyn

mmmm mums


Nya skålar till godis har vi shoppat idag "pirattugg" prinsessgodis" "fredasmys" himla söta

Å så blev det lite nya skor oxå

Det behövdes verkligen Inte till mig kanske men nissarna Min kom ju me på köpet  ;)


Det kommer att bli en seg kväll



Ovido - Quiz & Flashcards